Essilorin Varilux X series näyttävästi Suomen markkinoille

Uudet Varilux X series -linssit lanseerattiin Suomen markkinoille näyttävästi. Kutsuvierastilaisuus houkutteli Helsingin Tennispalatsiin runsaat 70 vierailijaa.

Maailman johtava linssivalmistaja Essilor lanseerasi toukokuun alussa Suomen markkinoille uuden Varilux X series -linssin. Varilux-sarja tunnetaan laadukkaista moniteholinsseistään. Nyt lanseerattu
Varilux X series on uuden sukupolven moniteholinssi, joka vastaa tämän päivän aikuisnäköisten tarpeisiin. Linssi uudistaa lähinäkemisen ottaen huomioon moninaiset ja vaihtelevat lähietäisyydet kädenmitan ulottuvuudella.

Linssin lanseeraustilaisuus järjestettiin Helsingin Tennispalatsissa ensi-ilta tyyliin. Osallistujia tilaisuuteen saapui runsaat 70. Kutsuvieraat pääsivät tutustumaan tuotteeseen, seurustelemaan sekä kuvauttamaan
itsensä vip-seinää vasten. Tilaisuuteen osallistunut NÄE ry:n puheenjohtaja Pekka Palmu kuvaili tunnelmaa odottavaksi.

– Tilaisuudessa oli osallistujien kesken positiivinenhyrinä, kaikki odottivat innolla uutta tuotetta maailmalle, Palmu kertoo.

Varsinainen tuotejulkistus tapahtui näyttävästi Tennispalatsin lavalla, josta siirryttiin uuden lähinäkötavan mittauksen esittelyyn ruokailun lomassa. Varilux X series -linssi vastaa erityisesti uusiin lähija välialueen näkötarpeisiin ja siksi myös uusi näkötapamittaus suoritetaan tabletin avulla. Essilorin Trade Marketing Manager Meri Lahtela piti tilaisuuden konseptia innostavana.

– Kyseessä on huippubrändi, ja tahdoimme tarjota asiakkaillemme sen mukaisen tilaisuuden. Tunnelma oli välitön ja innostunut, Lahtela kuvailee.

Varilux X series -linssiltä odotetaan paljon. Siinä yhdistyvät lähinäön uudet haasteet ja laajan kaukonäön huomiointi. Erityisesti linssin välialueen uudet teknologiset ratkaisut herättävät kiinnostusta.

– Tuotteen kehittäjät ovat tutustuneet aikuisten elämänrytmiin. Nykyään se on näyttöä toisen perään – puhelin, tabletti, tietokone. On mielenkiintoista nähdä, miten X series -linssi tähän käytännössä vastaa, Palmu pohtii tuotejulkistusta.