Laboratoires Théa
Suomessa viisi vuotta toiminut Thea on ranskalainen perheyritys, jonka juuret ulottuvat yli 150 vuoden päähän. Yrityksen täysin säilöntäaineettomia tuotteita myydään sekä Apteekeissa että optikkoliikkeissä. Thean Tiina Rautio ja Tiina Tirkkonen osallistuivat tänä vuonna ensimmäistä kertaa Optometriapäiville.
– Tavoitteenamme on tehdä meitä myös optikoille tutummaksi, silmälääkärit tuntevat tuotteemme jo aika hyvin, he kertoivat. Esittelyssä olivat erityisesti kuivasilmätuotteet, kuten Thealoz Duo Gel ja Blephaclean- luomipyyhe. Raution ja Tirkkosen mukaan osallistujat olivat ottaneet heidät hyvin vastaan.
– Paikalla on selkeästi oikea kohderyhmä! Fiilis on ollut hyv., tuotteista on pyydetty näytteitä ja kysymyksiä kysytty. Toivottavasti ehdimme käymään myös mielenkiintoisilla luennoilla.
InnZ Medical
InnZ Medical on ollut Suomessa neljä vuotta, ja se on tunnettu toimija sairaaloiden ja silmälääkärien keskuudessa. Nyt yritys suunnistaa ensimmäistä kertaa myös optikoiden puolelle, joten Näe2017-tapahtuma oli hyvä tapa laajentaa kohderyhmää
– Uusille tuttavuuksille on tärkeää esitellä tuotteet mutta myös itsensä. Mielikuva ratkaisee, pohtivat Dheeraj Bansal, Tomi Takkinen ja Sakari Sipilä. Kaikki olivat tyytyväisiä messutunnelmaan ja sit. mieltä, että InnZ on mukana Näe-tapahtumassa myös ensi vuonna.
TAVAT
TAVAT Eyewear on perustettu vuonna 2010 ja sen EU:n pääkonttori ja tuotanto on Italiassa. Muotoilijatiimi työskentelee Pasadenassa Kaliforniassa. Suomessa TAVAT on ollut vajaa kaksi vuotta. Näe2017päiviltä brändi oli hakemassa yhteistyökumppaneita.
– Olemme käyneet paljon keskusteluja. Messuilla on ollut paljon porukkaa ja hyvä tunnelma, TAVATin Jussi Lakkinen luonnehti.
Ammattinäyttelyssä esillä olivat erityisesti mm. Airmanaurinkolasit, joissa on käytetty brändin omaa Melaniinilinssiteknologiaa, joka estää vaarallisen siniviolettivalon pääsyn silmiin ja samalla parantaa kontrastia.
Visual Elegant
Visual Elegant on suomalaisille tuttu jo parin kymmenen vuoden takaa. Brändin kehyksiä myydään ympäri maan yksityisissä liikkeissä. Visual Elegantin Jari Koski kertoi, että Optometriapäiville oli nyt otollinen hetki.
– Lähdimme hakemaan yhteistyökumppaneita ja kontakteja, joita on jo löytynyt. Täällä on paljon porukkaa ja motivoituneita ihmisiä!
Näyttelyssä haluttiin tarjota jokaiselle messuvieraalle jotakin.
– Esimerkiksi MEXX on suunnattu kapeakasvoisille, saksalainen OWP laatutietoisille ja italialainen Laura Biagiotti yksilöllisyydestä ja näyttävyydestä kiinnostuneille, Koski kertoi.
Gloryfy
Itävaltalainen brändi Gloryfy on tunnettu mm. Saksassa. Innovatiivinen brändi valmistaa särkymättömiä aurinko ja silmälaseja huippuoptiikalla. Kaikki lasit ovat saatavilla vahvuuksilla. Suomessa Gloryfy on ollut yli kolme vuotta. Näe2017päivillä esittelyssä olivat kauden uutuudet, joista messuvieraat olivat olleet erityisen kiinnostuneita.
– Täällä on sutinaa!
–Olemme miettineet tänne tulemista usein, mutta nyt oli oikea hetki tulla katsomaan koulutuspäivien meininkiä, Gloryfyn Jussi Mustonen ja Joonas Teeriaho kehuivat tapahtuman tunnelmaa.