Näytteilleasettajat – 5 x ensimmäistä kertaa Optometriapäivillä

Laboratoires Théa

Suomessa viisi vuotta toiminut Thea on ranskalainen perheyritys, jonka juuret ulottuvat yli 150 vuoden päähän. Yrityksen täysin säilöntäaineettomia tuotteita myydään sekä Apteekeissa että optikkoliikkeissä. Thean Tiina Rautio ja Tiina Tirkkonen osallistuivat tänä vuonna ensimmäistä kertaa Optometriapäiville.

– Tavoitteenamme on tehdä meitä myös optikoille tutummaksi, silmälääkärit tuntevat tuotteemme jo aika hyvin, he kertoivat. Esittelyssä olivat erityisesti kuivasilmätuotteet, kuten Thealoz Duo Gel ja Blephaclean- luomipyyhe. Raution ja Tirkkosen mukaan osallistujat olivat ottaneet heidät hyvin vastaan.

– Paikalla on selkeästi oikea kohderyhmä! Fiilis on ollut hyv., tuotteista on pyydetty näytteitä ja kysymyksiä kysytty. Toivottavasti ehdimme käymään myös mielenkiintoisilla luennoilla.

InnZ Medical

InnZ Medical on ollut Suomessa neljä vuotta, ja se on tunnettu toimija sairaaloiden ja silmälääkärien keskuudessa. Nyt yritys suunnistaa ensimmäistä kertaa myös optikoiden puolelle, joten Näe2017-tapahtuma oli hyvä tapa laajentaa kohderyhmää

– Uusille tuttavuuksille on tärkeää esitellä tuotteet mutta myös itsensä. Mielikuva ratkaisee, pohtivat Dheeraj Bansal, Tomi Takkinen ja Sakari Sipilä. Kaikki olivat tyytyväisiä messutunnelmaan ja sit. mieltä, että InnZ on mukana Näe-tapahtumassa myös ensi vuonna.

TAVAT

TAVAT Eyewear on perustettu vuonna 2010 ja sen EU:n pää­konttori ja tuotanto on Italiassa. Muotoilijatiimi työskentelee  Pasadenassa Kaliforniassa. Suomessa TAVAT on ollut vajaa kaksi vuotta. Näe2017­päiviltä brändi oli hake­massa yhteistyökumppaneita.

– Olemme käyneet paljon keskusteluja. Messuilla on ollut paljon porukkaa ja hyvä tun­nelma, TAVATin Jussi Lakkinen luonnehti.

Ammattinäyttelyssä esillä olivat erityisesti mm. Airman­aurinko­lasit, joissa on käytetty brändin omaa Melaniini­linssiteknologiaa, joka estää vaarallisen siniviolet­tivalon pääsyn silmiin ja samalla parantaa kontrastia.

Visual Elegant

Visual Elegant on suomalaisille tuttu jo parin kymmenen vuoden takaa. Brän­din kehyksiä myydään ympäri maan yksityisissä liikkeissä. Visual Elegantin Jari Koski kertoi, että Optometriapäiville oli nyt otollinen hetki.

– Lähdimme hakemaan yhteistyö­kumppaneita ja kontakteja, joita on jo löytynyt. Täällä on paljon porukkaa ja motivoituneita ihmisiä!

Näyttelyssä haluttiin tarjota jokaiselle messuvieraalle jotakin.

– Esimerkiksi MEXX on suunnattu kapeakasvoisille, saksalainen OWP laatutietoisille ja italialainen Laura Biagiotti yksilöllisyydestä ja näyttävyydestä kiinnostuneille, Koski kertoi.

Gloryfy

Itävaltalainen brändi Gloryfy on tunnettu mm. Saksassa. Inno­vatiivinen brändi valmistaa särkymättömiä aurinko­ ja silmäla­seja huippuoptiikalla. Kaikki lasit ovat saatavilla vahvuuksilla. Suomessa Gloryfy on ollut yli kolme vuotta. Näe2017­päivillä esittelyssä olivat kauden uutuudet, joista messuvieraat olivat olleet erityisen kiinnostuneita.

– Täällä on sutinaa!
–Olemme miettineet tänne tulemista usein, mutta nyt oli oi­kea hetki tulla katsomaan koulutuspäivien meininkiä, Gloryfyn Jussi Mustonen ja Joonas Teeriaho kehuivat tapahtuman tunnelmaa.