Pohjoismaiden suurimmalle optikkoketjulle uusi maajohtaja Suomeen

Specsavers Finland on nimittänyt markkinointi- ja brändijohtaja Lotta Holmaheikin uudeksi maajohtajakseen.

Specsavers on viime vuosina kasvattanut markkinaosuuttaan ja kannattavuuttaan Suomessa ja noussut asiakasvolyymissa mitattuna markkinajohtajaksi Suomen optisessa vähittäiskaupassa. Nyt yhtiö uudistaa Suomen liiketoiminnan johtoaan nimittämällä 1. syyskuuta alkaen uudeksi maajohtajakseen Lotta Holmaheikin (45). Holmaheikillä on lähes 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja brändien johtamisesta ja kehittämisestä. Hän on kerryttänyt vahvaa näkemystä ja osaamista brändin rakentamisesta työskenneltyään kansainvälisissä yrityksissä, kuten Unileverillä ja Fazerilla. Holmaheikki siirtyy maajohtajaksi aiemmasta tehtävästään Specsavers Finlandin markkinoinnin ja PR:n johtajana.

”Uusi rooli on minulle upea tilaisuus, ja tulen tuomaan uusia näkökulmia esimerkiksi asiakaskokemuksen ja kaupallisen toiminnan kehittämiseen. Liiketoimintamme on nyt hyvässä valmiudessa ottamaan seuraavan kasvuloikan”, Lotta Holmaheikki sanoo.

Specsaversia viimeiset kuusi vuotta maajohtajan roolissa menestyksekkäästi luotsannut Erkki Tala, 43, siirtyy Specsaversin kliinisistä innovaatioista vastaavaksi johtajaksi Pohjois-Euroopan alueelle. Uudessa roolissaan Tala liittyy Specsavers Groupin strategisten hankkeiden tiimiin, tehtävänään kehittää Pohjois-Euroopan Specsavers-maiden kliinisiä palveluita yhteistyössä globaalin tiimin kanssa.

”Aikani Specsavers Finlandin johtajana on ollut uskomaton matka ja valtava etuoikeus. Olen ylpeä koko henkilöstöstämme sekä myymälöissä että tukitoiminnoissa sekä heidän kyvystään sopeutua toisinaan vaikeisiinkin markkinaolosuhteisiin, eikä vähiten viimeisen puolentoista vuoden aikana”, Erkki Tala kommentoi. ”Luovutan nyt suurella ylpeydellä kapulan Lotalle, joka on erittäin taitava kaupallisen brändin rakentamisen ja johtamisen ammattilainen.”

Tulevaisuuden optikkoliikkeiden palvelut monipuolistuvat

Holmaheikin mukaan Specsaversin suurin mahdollisuus on asiakaslähtöisesti kehitetyissä kliinisissä palveluissa.

”Olemme alan ehdottomia edelläkävijöitä: Specsaversin optikon Kokonaisvaltainen näöntutkimus on markkinoiden kattavin näöntutkimus, minkä lisäksi silmälääkäri- ja silmälaboratoriopalvelut ovat saatavilla valtaosassa myymälöitämme. Nämä elementit ja erikoiskoulutettu henkilökuntamme tekevät kliinisestä tarjonnastamme äärimmäisen kilpailukykyisen. Investoimme myös jatkuvasti huipputeknologiaan taataksemme asiakkaillemme mahdollisimman laadukkaat silmien hyvinvointipalvelut.”

Uutena maajohtajana Holmaheikki tulee keskittymään muun muassa asiakaskokemuksen kehittämiseen yhteistyössä Specsaversin yrittäjäverkoston kanssa.

“Jo tänään suomalaiset tuntevat Specsaversin parhaasta hinta-laatusuhteesta ja siitä, että haluamme laadukkaiden silmäterveyspalveluiden olevan kaikkien saatavilla. Yrittäjävetoiset liikkeemme ovat jatkossakin tärkein menestystekijämme, mutta tulevaisuudessa tarjoamamme palvelut ovat yhä vähemmän riippuvaisia ajasta ja paikasta”, Holmaheikki toteaa.

Lisätietoja

Lotta Holmaheikki, maajohtaja, Specsavers Finland
+358 50 520 3151
lotta.holmaheikki@specsavers.com

Erkki Tala, kliininen innovaatiojohtaja, Specsavers Pohjois-Eurooppa
+358 40 574 1192
erkki.tala@specsavers.com

Specsavers on yrittäjävetoinen ja yksityisomisteinen optikkoketju, joka rantautui Suomeen heinäkuussa 2007. Specsavers tarjoaa suomalaisille laadukkaita silmälaseja, piilolinssejä ja silmäterveyspalveluita edulliseen hintaan. Suomessa on 50 Specsavers Optikko -liikettä, joiden liiketoiminnasta vastaavat paikalliset yrittäjät. Kattavien optikkopalvelujen lisäksi valtaosasta liikkeitä löytyy silmälääkärin vastaanotto. Specsaversin optikon Kokonaisvaltaiseen näöntutkimukseen sisältyy aina digitaalinen silmänpohjakuvaus ja silmänpaineen mittaus. Laajaan kehysvalikoimaan kuuluvat omien mallistojen lisäksi mm. Tommy Hilfiger, Lyle&Scott, Gant, Converse, Lacoste, DAY Birger et Mikkelsen, Valerie, Karen Millen ja Kylie Minogue. 

Specsavers Finland Oy on osa Isossa-Britanniassa toimivaa ja perheomisteista Specsavers Optical Groupia, johon kuuluu maailmanlaajuisesti yli 2000 myymälää ja lähes 40 000 työntekijää. www.specsavers.fi