NÄE23 optometriapäivät järjestetään Sokos Hotel Triplassa, Helsingissä, 10.2-12.2.2023. Uudistunut tapahtuma sai uuden logon ja visuaalisen ilmeen suunnittelija Miika Sakselta.
NÄE23 optometriapäivillä toimiala pääsee kokoontumaan yhteen ja luvassa on ajankohtaisia puheenvuoroja esimerkiksi digitalisaation mahdollistamista etäpalveluista, etä- ja hybridityön näköhaasteista sekä ennakkotietoja suomalaisen myopiatutkimuksen tuloksista. Myös optisen alan vastuullisuuskysymyksiä pohditaan omana ohjelmakokonaisuutenaan.
Luova suunnittelija Miika Saksi on luonut muun muassa Chisun, Kingis-jäätelön ja Good kicks -brändin visuaalisen ilmeen. NÄE2023 Optometriapäivien uusi visuaalinen ilme on myös hänen käsialaansa.
”Näe ry:n kanssa työskentely oli helppoa ja yhteistyö toimi hyvin. Oli mielenkiintoinen haaste tehdä arvokkaalle brändille uusi ilme. Jos miettii vaikka optikkoliikkeitä, niin ne henkivät samaa tyylikästä maailmaa kuin veneily. Halusin tuon tyylikkyyden ja arvon näkyvän myös optometriapäivien logossa”, Saksi pohtii.
Tapahtuman visuaalisessa ilmeessä on nähtävissä maanläheinen petroli ja pirskahteleva lime.
”Värimaailmassa pidin mielessä tunteen, jolla haluan katsojan reagoivan. Tällä hetkellä limeä ja petrolia ei ole käytetty liikaa logoissa ja ne erottuvat edukseen. Nämä värit herättävät tunteen raikkaudesta”, hän kertoo värivalinnoista.
Erottuvan logon ja brändin merkitys on suuri, kun organisaatioiden tulee olla löydettävissä sosiaalisessa mediassa ja erottua suuresta joukosta edukseen.
”Nykypäivänä brändin merkitys korostuu ja alan suurin tapahtuma Suomessa ansaitsi logon, jonka on samanaikaisesti mieleen jäävä sekä kiinni ajassa, jota elämme”, Saksi kommentoi.
Oli asiakkaan toimiala mikä tahansa, niin Saksen työskentely noudattaa samoja peruspilareita.
”Inspiraatio ja tekeminen lähtevät aina samasta paikasta liikkeelle: tulee päättää, mitä halutaan sanoa ja nähdä”.
NÄE2023 Optometriapäivät järjestetään 10.–14.2.2023 Sokos Hotel Triplassa, Helsingissä. Ohjelma ja ilmoittautuminen tapahtumasivuilta >>