Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Synsamin 60. liike Suomessa on avattu Jyväskylässä
Optikkoketju Synsam on avannut uuden liikkeen kauppakeskus Keljoon 18. huhtikuuta. Uusi myymälä tarjoaa Jyväskylän ja sen ympäryskuntien asukkaille ja yrityksille…
— Uutiset
Optikkoliikkeille vahvempi rooli silmäterveydenhuollon uudistuksen kautta
Epävarmassa taloustilanteessa kuluttajat ovat varovaisempia, mutta se heijastuu vain lievästi optikkoliikkeiden toimintaan. Hallituksen kehysriihen tuoreella päätöksellä muuttaa ammattihenkilöasetusta on konkreettinen…
Hallituksen kehysriihen päätöksestä konkreettista apua silmäterveyden hoitojonoissa kärvisteleville
Hallituksen kehysriihipäätös tuo apua silmäterveyden hoitojonoihin. NÄE ry kiittää hallitusta sen päätöksestä poistaa 1960-luvulta periytynyt ammattihenkilöasetuksen 16 pykälä, jonka myötä voidaan…