NÄE ry julkaisee Taloustutkimuksen toteuttaman Silmälasien käyttö ja näönkorjaus Suomessa 2019 -selvityksen tulokset tiistaina 3.12. klo 12 Helsingissä. Kutsumme jäsenyritysten edustajat kuulemaan tuoreita tutkimustuloksia sekä nauttimaan kanssamme lounasta!
Suomessa lähes jokainen käyttää silmälaseja jossain elämänsä vaiheessa. Tutkimuksessamme selvitettiin silmälasien ja muiden näönkorjaustapojen käyttöä ja kulutusta Suomessa. Selvityksestä ilmenee, miten, miksi ja mihin hintaan näköä korjataan ja mistä näkemisen ratkaisuihin haetaan apua. Kuinka monet silmälasit ihmisellä keskimäärin on ja kuinka usein hankitaan uusia? Missä tilanteissa laseja käytetään ja paljonko ne maksavat? Entä mikä estää menemästä taittovirheleikkaukseen?
Tutkimusjulkistuksen jälkeen muotiasiantuntija, liiketoimintajohtaja Sami Sykkö (Fashion Finland) ja kehysten tuotepäällikkö Hanna Ojala (Instru Optiikka Oy) keskustelevat silmälaseista muoti-ilmiönä: näkyvätkö muodin suuret ilmiöt – esimerkiksi personointi, androgyynisyys ja vastuulliseen kuluttamiseen pyrkiminen – silmälasien käytössä ja tyylissä ja jos, niin miten? Ostetaanko silmälaseja kuin koruja vai olemmeko käytännöllisempää kansaa? Entä saako Linnan juhliin mennä arkirilleissä?
Tervetuloa kuulemaan tuoreita tutkimustuloksia, pohtimaan silmälasimuodin olemusta sekä nauttimaan kanssamme tarjoamaamme lounasta!
Ajankohta
Tiistai 3.12.2019 klo 11.30 >
Ohjelma
Klo 11:30 Ilmoittautuminen avoinna
Klo 12:00 Ohjelma alkaa
Tervetulosanat ja katsaus kasvavan toimialan näkymiin
Panu Tast, toimitusjohtaja, NÄE ry
Silmälasien käyttö ja näönkorjaus Suomessa 2019 – tutkimuksen keskeiset tulokset
Anne Kosonen, tutkimuspäällikkö, Taloustutkimus
Silmälasit muodin ilmiönä
Sami Sykkö, liiketoimintajohtaja ja päätoimittaja, Fashion Finland & Hanna Ojala, kehysten tuotepäällikkö, Instru Optiikka Oy. Asiantuntijoita haastattelee Panu Tast.
Klo 13:00 Lounas tarjolla
Klo 14:00 Tilaisuus päättyy
Paikka
Hotel Kämp, Paavo Nurmi -kabinetti, Pohjoisesplanadi 29, 00100 Helsinki
Ilmoittautumiset viimeistään pe 29.11. iltaan mennessä:
Meri Karppanen, viestintäasiantuntija, meri.karppanen@naery.fi / 040 922 3171
Kerrothan mahdollisesta erikoisruokavaliostasi ilmoittautumisen yhteydessä.
Tilaisuus videoidaan.
Lämpimästi tervetuloa mukaan!
***
Silmälasien käyttö ja näönkorjaus Suomessa 2019 -tutkimuksen toteutuksen mahdollistavat sponsorimme Essilor, Finnsusp/Piiloset, Instru Optiikka, Näköasiantuntijat, Silmäasema, Specsavers ja Synsam. Tutkimuksen on toteuttanut riippumaton ja itsenäinen markkinatutkimusyritys Taloustutkimus Oy.