Kansainvälinen kehystapahtuma copenhagen specs järjestettiin tänä vuonna neljättä kertaa. 4.–5.3.2017 pidetty tapahtuma on kasvanut vuosi vuodelta, mutta konsepti on haluttu pitää ennallaan. Näyttelyssä on vain pieniä ständejä, huomio on haluttu keskittää tuotteisiin. Lisäksi lähes kaikki näyttelyssä esillä olevat merkit ovat yksityisiä.
– Halusimme tänä vuonna osoittaa kannatuksemme yksityisiä merkkejä kohtaan nostamalla aiheen esille markkinointimateriaaleissa, esimerkiksi julisteissa, kertoo tapahtuman perustaja ja toimitusjohtaja
Morten Gammelmark.
Kööpenhaminan Lokomotivværkstedet tehdasmiljöössä pidetty messutapahtuma on tunnettu lämpimästä ja kotoisan rennosta ilmapiiristään.
– Tapahtumassa on hyvin erityinen ilmapiiri – sekä näytteilleasettajat että vierailijat ovat kuvailleet sitä ”perheillalliseksi”, kertoo Gammelmark.
Intiimistä tunnelmasta huolimatta kyse ei ole kuitenkaan ihan pienestä kokoontumisesta, sillä vierailijoita kahden päivän tapahtumassa oli yli 1 200. Tämä oli 20 % enemmän kuin edellisenä vuonna. Uusia näytteilleasettajiakin oli yhdeksän.
– Tämän vuoden tapahtuma oli jälleen mainio – tunnelmalliset puitteet, mahtava ilmapiiri ja loistava kattaus brändejä, iloitsee Gammelmark.
Tapahtumassa oli esillä noin 140 eri kehysbrändiä. Uutuutena tänä vuonna oli messujen ja SPECTR-lehden yhdessä myöntämä SPECTR Award -palkinto, joka jaettiin parhaalle aurinkolasi- ja silmälasikehykselle.
Brändit saivat ehdottaa mallistostaan yhtä kehystä kilpailuun, minkä jälkeen SPECTR valitsi jatkoon ja messuilla esiteltäväksi kuusi kummastakin kategoriasta.
– Palkitsimme kategorioiden voittajat lauantai-iltana yllättämällä heidät omilla ständeillään. Aurinkolasisarjan voittajaksi valikoitui VANNI ja silmälasikategoriassa SALT, kertoo Gammelmark.
Gammelmark toivoo, että yhä useammat suomalaiset löytäisivät mukaan erityisille messuille. Ensi vuoden tapahtuma kannattaakin jo kirjata kalenteriin – copenhagen specs 2018 järjestetään 3.–4.3.2018.