Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Kysely: Näkökyky rajoittaa nuorten aikuisten autolla ajoa keskimääräistä enemmän
Specsaversin uusi kyselytutkimus paljastaa, että lähes kolmannes 18–34-vuotiaista suomalaisista, joiden arkea näkökyky rajoittaa, kokee näkökyvyn rajoittavan myös autolla ajamista. Sama…
Optikoiden osaaminen vihdoin kunnolla käyttöön
Vihdoinkin! — Näin ajatteli varmasti moni alalla, kun valtioneuvosto optikkoalan vuosien pitkäjänteisen ja laajan vaikuttamistyön tuloksena viimein päätti heinäkuussa kumota…
Instrumentariumin data: Suomalaisten ikänäön oireet aikaistuneet vuosilla – ”Kolmi-nelikymppiset ostavat monitehoja kolme kertaa enemmän kuin kymmenen vuotta sitten”
Instrumentarium tutki optikkoliikkeidensä asiakasdataa kymmenen vuoden ajalta. Se paljasti hätkähdyttävän muutoksen: 30–39-vuotiaat hankkivat moniteholaseja yli kolminkertaisen määrän (203 %:n kasvu)…