Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Tutkimus: Peräti 90 % suomalaisista kertoo katsovansa älypuhelintaan silmille haitalliselta etäisyydeltä – ”Jos tapaat katsoa kännykkääsi 20 sentin päästä, teet silmillesi valtavan karhunpalveluksen”
Oletko tullut ajatelleeksi, miltä etäisyydeltä katselet älypuhelintasi? Instrumentariumin kyselytutkimuksessa peräti 90 % ihmisistä kertoo katsovansa kännykkäänsä epäterveellisen läheltä. “Jos jokainen…
Optikoiden työehtosopimus valmistunut
Optikoiden työehtosopimus sopimuskaudelle 1.4.2025−31.3.2028 on valmistunut ja julkaistu. Työehtosopimus sekä luottamusmiessopimus ja yhteistoimintasopimus ovat ladattavissa Kaupan liiton Työehtosopimukset-sivulta, optikoiden TES:n…
Silmäterveyden työnjakoa tulee nykyaikaistaa
Terveydenhuollon sujuvuus ja saatavuus ovat kestoaiheita, jotka puhuttavat suomalaisia ja kertovat sosiaali- ja terveydenhuollon tilasta paljon. Hoitoonpääsy on monella erikoisalalla…