Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Optisen alan vahva kasvu jatkui vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä
Optisen alan kasvu jatkui vahvana vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä: vähittäiskaupan liikevaihto nousi 107 miljoonaan euroon (+11,7 %) ja tukkukaupan lähes…
SILMO Paris 2025 – THE PLACE TO SEE, TO BE, TO FORESEE
SILMO Paris 2025 järjestetään 26.-29.9.2025 Villepintessä, Pariisissa. Tapahtuman keskeisessä osassa ovat viimeisimmät trendit, uusimmat innovaatiot sekä tutkimus ja koulutus. Näe…
Ammattihenkilöasetuksen 16 § kumottu – ”Kyseessä on merkittävä askel kohti yhdenvertaisempaa ja tehokkaampaa silmäterveydenhuoltoa koko Suomessa.”
Näkeminen ja silmäterveys Näe ry kiittää valtioneuvostoa merkittävästä päätöksestä kumota terveydenhuollon ammattihenkilöasetuksen 16 §. Tämä pitkään odotettu muutos parantaa suomalaisten…