Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
OCT-kuvaus vahvistaa optikon kliinistä osaamista
Jenny Berghäll on Helsingin kauppakeskus Triplan optikko. Specsaversille Jenny siirtyi vuonna 2022 ja onkin työskennellyt useammassa Specsavers myymälässä. Hän on…
Oulu Optometria Forum 2025 kokosi lasten näkemisen asiantuntijat Ouluun
Oulu Optometria Forum 2025 toi yhteen yli 200 optometrian ja silmäterveyden asiantuntijaa sekä opiskelijaa paikan päällä ja etäyhteyksin. Oulun ammattikorkeakoulun…
Yli 30 000 suomalaista kärsii silmätautien hoitojonoissa – ”Asetusmuutos parantaa silmäsairaiden hoitoonpääsyä ja silmälasien hankinta helpottuu merkittävästi”
Silmäpotilaiden asema paranee ja silmälasien hankinta onnistuu kaikille nyt optikolta, kiitos tuoreen asetusmuutoksen. ”Suomalaiseen silmäterveyden palvelujärjestelmään on näin saatu suuri…