Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
— Blogit
Ajatellaanko uusiksi – vai odotetaanko edelleen?
Hoitojonot kasvavat hitaasti mutta varmasti, vaikka jononpurkua on yritetty. Jonoissa on jo Tampereen ja Savonlinnan verran väkeä. Silmätaudeissa yli 30…
— Uutiset
Pasi Anttila jatkaa Kaupan liiton hallituksessa
Näkeminen ja silmäterveys Näe ry:n hallituksen jäsen ja Instru Optiikka Oy:n toimitusjohtaja Pasi Anttila jatkaa Kaupan liiton hallituksessa. Anttilan jatkokausi vahvistettiin Kaupan…
Vuoden Näköasiantuntija 2025 –tunnustus myönnettiin Jari Ahlgrenille
Näköasiantuntijat-verkosto on valinnut Vuoden Näköasiantuntijaksi raisiolaisen optometristin Jari Ahlgrenin. Palkinto luovutettiin Ahlgrenille Näköasiantuntija 2025 -päivillä Raumalla 1.11.2025. Näköasiantuntijat-verkosto valitsi Vuoden…