Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Näköasiantuntijat tarjoavat opiskelijoille ja ammattilaisille ainutlaatuisen työympäristön – paikallista osaamista ja arvopohjaista optometrian tulevaisuutta
Näköasiantuntijat on kotimainen optikkoliikkeiden verkosto, joka panostaa erityisosaamiseen, ihmisläheiseen palveluun ja vahvaan arvopohjaan. Nyt verkosto haluaa tehdä Näköasiantuntijuutta entistä tunnetummaksi…
Eurooppalaiset optometrian käytännöt edistävät tekoälypohjaista seulontaa I-SCREEN-projektin kautta
Eurooppalaiset optometriayritykset edistävät tekoälypohjaista seulontaa I-SCREEN-hankkeen kautta. Eurooppalainen optikkoala kehittyy vauhdilla, ja harva hanke kuvastaa tätä kehitystä yhtä hyvin kuin…
Kansallinen soveltamisohje määrittelee pelisäännöt yksilöllisille suojalaseille
Uusi kansallinen soveltamisohje yksilöllisellä voimakkuudella varustettujen suojalasien toimittamisesta määrittelee tarkasti valmistajien, maahantuojien ja toimittajien vastuut sekä korostaa CE-merkinnän ja EU-vaatimustenmukaisuusvakuutuksen…