Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Ennakointityö – signaaleista johdettuja mahdollisia tulevaisuuksia
Miten varmistamme, että ala on valmis huomisen haasteisiin ja mahdollisuuksiin? Uusi ennakointityövälineemme auttaa tunnistamaan kehityssuuntia ja rakentamaan vaihtoehtoisia tulevaisuuskuvia. Miltä…
Oululaiset ovat ahkeria optikkopalveluiden käyttäjiä – Synsam avaa keskustaan jo toisen liikkeen
Optikkopalveluille on Oulussa niin suuri kysyntä, että Synsam avaa kaupungin keskustaan toisen liikkeen. Keskeiselle paikalle kauppakeskus Valkeaan 9. toukokuuta avautuva…
Optisen alan kasvu jatkuu – liikevaihto nousi 6,3 prosenttia
Vuonna 2024 näkemisen ja silmäterveyden toimialan kokonaismarkkinat kasvoivat merkittävästi. Alan kokonaisliikevaihto nousi 581,6 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa 6,3 prosentin kasvua…