Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Webinaarisarja: Pykälä 16 poistui – mitä se tarkoittaa arjessa?
Näe ry järjestää yhdessä optisen alan toimijoiden kanssa tiiviin neliosaiseen ”Pykälä 16 poistui – mitä se tarkoittaa arjessa?” -webinaarisarjan. Webinaareissa…
Second hand saatavilla kaikissa Synsam Groupin myymälöissä – nyt kaikki asiakkaat voivat valita kierrätettyjä silmä- ja aurinkolasikehyksiä
Synsam ottaa uuden askeleen kohti kiertotalouteen perustuvaa liiketoimintamallia: nyt käytettyjä kehyksiä voi ostaa kaikista Synsamin myymälöistä Pohjoismaissa. Tuomalla second hand…
Optisen alan vahva kasvu jatkui vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä
Optisen alan kasvu jatkui vahvana vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä: vähittäiskaupan liikevaihto nousi 107 miljoonaan euroon (+11,7 %) ja tukkukaupan lähes…