Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Transitions®GEN S™ – Pakollisesta varusteesta lempiasusteeksi
Paranna näkökokemustasi tyylikkäällä ja älykkäällä linssillä, joka reagoi erittäin nopeasti valoon. Transitions Optical on lähtenyt hienolle innovaatiomatkalle kohti parempaa näkökokemusta…
Maailman näköpäivä 2024: huolehditaan lasten näöstä
Maailman näköpäivää vietetään 10. lokakuuta. Tänä vuonna teema keskittyy lasten näkemiseen. Hyvä silmäterveys on ratkaiseva tekijä lapsen oppimisessa ja kehityksessä….
”Hallitus oikealla asialla, mutta silmäsairaiden asema uhkaa heikentyä” – NÄE ry pelkää tervesilmäisten tulvaa silmälääkäreitä ruuhkauttamaan
Silmäterveyttä edistävä NÄE ry on huolissaan hallituksen tämänpäiväisen Kela-korvauksia nostavan päätöksen vaikutuksista. ”Kun suuremman Kela-korvauksen voi käyttää kuka tahansa tervesilmäinen…