Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Essilor®Stellest® -linssit tie valoisampaan tulevaisuuteen
Essilorilla® on yli 30 vuoden kokemus myopian tutkimuksesta ja innovoinnista. Olemme sitoutuneet tuomaan saatavillesi ratkaisuja lapsille, jotta heidän myopiansa etenemistä…
Itsehoitolääkeuudistuksen hyöty kuluttajille uhkaa jäädä toteutumatta
Kaupan liitto kannattaa itsehoitolääkkeiden myynnin vapauttamista apteekkien ulkopuolelle muiden Pohjoismaiden tapaan. Nyt hallituksen esittämässä mallissa hyödyt kuluttajille uhkaavat kuitenkin jäädä…
IXI Optics ostaa Piilosetin linssiliiketoiminnan – suomalainen silmälasiosaaminen vahvistuu Liedossa
Suomalainen teknologiayritys IXI Eyewear on ostanut Piilosetin silmälasilinssiliiketoiminnan. Linssiliiketoiminta siirtyy IXI Eyewearin tytäryhtiölle IXIOptics Oy:lle, joka jatkaa yli 35 vuoden…