Näkemisen ja silmäterveyden toimialan kuluttajaoikeudelliset käytännöt on nyt päivitetty ja koottu yksiin kansiin. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Kuluttajaoikeudelliset käytännöt nyt yksissä kansissa
Lue myös
Tätä silmäongelmaa ei ratkaista loputtomalla tipparumballa – peräti 60 %:lla Instrumentariumin Kuivasilmäklinikan asiakkaista oireiden syyksi paljastuu silmäluomissa villiintynyt talipunkki
Oletko yksi miljoonista suomalaisista, jotka kärsivät kuivista silmistä? Saatat hoitaa silmiäsi väärillä hoitokeinoilla – tai jopa pahentaa oireitasi. Peräti 60…
Vuoden optikko 2025 – äänestä suosikkiasi!
Vuoden optikko 2025 valitaan tänäkin vuonna yleisöäänin. Kaikista ehdotetuista henkilöistä Näe ry:n ja Soan hallituksista koostuva raati on vahvistanut perusteluineen…
Työharjoittelijasta optometristiopiskelijaksi
Tiian työura Specsaversilla alkoi jo opintojen alkuvaiheessa, kun hän aloitti kesätöissä optisena myyjänä Mikkelin myymälässä. Siellä hän sai ensikosketuksen myymälätyöskentelyyn ja alaan…