Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Näkeminen ja silmäterveys NÄE ry on päivittänyt optisen alan kuluttajaoikeudelliset käytännöt -ohjeistuksensa. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Optisen alan kuluttajaoikeudellisen käytännöt -ohjeistus päivitetty
Lue myös
Specsaversin urapodcastit esittelevät, millaista on työskennellä optikkona, yrittäjänä ja opiskelijana Specsaversilla
Specsaversin urapodcasteissa käydään Specsaversin työntekijöiden kanssa läpi sitä, millaista on työskennellä yrityksessä optikkona, yrittäjänä tai opiskelijana. Alta löydät linkit videopodcasteihin…
Transitions®GEN S™ – Pakollisesta varusteesta lempiasusteeksi
Paranna näkökokemustasi tyylikkäällä ja älykkäällä linssillä, joka reagoi erittäin nopeasti valoon. Transitions Optical on lähtenyt hienolle innovaatiomatkalle kohti parempaa näkökokemusta…
Maailman näköpäivä 2024: huolehditaan lasten näöstä
Maailman näköpäivää vietetään 10. lokakuuta. Tänä vuonna teema keskittyy lasten näkemiseen. Hyvä silmäterveys on ratkaiseva tekijä lapsen oppimisessa ja kehityksessä….