Kuluttajaoikeudelliset käytännöt määrittelevät jokaisen optikon ja silmälääkärin oikeudet ja vastuut sekä alan eettiset käytännöt. Näkeminen ja silmäterveys NÄE ry on päivittänyt optisen alan kuluttajaoikeudelliset käytännöt -ohjeistuksensa. Kattava opas antaa neuvoja kuluttajan ja optikon välisiin tilanteisiin, kaupan ja palvelun näkökulmasta. Se sisältää sopimuksen ja kaupan tekemisen käytännöt ja kertoo, miten toimia tilanteessa, jossa tuotteessa epäillään virhettä tai siitä halutaan tehdä valitus. Opas on tarkoitettu kaikille optisen alan työntekijöille Suomessa.
Optisen alan kuluttajaoikeudellisen käytännöt -ohjeistus päivitetty
Lue myös
Pysy optometrian ja optiikan edelläkävijänä – tule mukaan EAOO Helsinki 2024 -konferenssiin
EAOO Helsinki 2024 -konferenssi kutsuu optometrian ja optiikan ammattilaiset yli 27 maasta keväiseen Helsinkiin. Tapahtuman ohjelma esittelee uusimpia tutkimuksia ja…
Valviralta vaatimus hyvinvointialueille – silmäterveydenhuollon hoitojonot ovat purettavissa nopeasti
Suomessa silmäterveydenhuollon jonojen pituus on hälyttävän suuri, lähes 29 000 ihmistä odottaa hoitoa. NÄE ry esittää ratkaisuehdotuksen, joka perustuu optikkoliikkeiden…
Silmähoitajien koulutuspäivät – onnistunut kattaus luentoja ja oppimisen mahdollisuuksia
Toista kertaa järjestetyt Silmähoitajien koulutuspäivät pidettiin 14.-15.3.2024 Helsingissä, hotelli Scandic Pasilassa. Tapahtuma järjestettiin jälleen yhteistyössä Terveystalon kanssa. Ohjelman suunnittelusta vastasi…